"Konkret" 

zuzia logo mPRACOWNIA EDUKACJI TEATRALNEJ

TEATR TO ROZMOWA.SZEROKO ROZUMIANA WSPÓŁPRACA 
OPARTA NA DIALOGU I TWÓRCZYM DZIAŁANIU W OBRĘBIE SCENY. TYLKO KONKRET – RESZTA JEST DOPEŁNIENIEM


Instruktor Zuzanna Górniaszek
(Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza Wydział Wiedzy o Teatrze)


CO ROBIMY…

EDUKACJA UKIERUNKOWANA NA CEL:

POZIOM I

CHCESZ POZNAĆ I ZROZUMIEĆ PODSTAWOWE ZASADY PRACY SCENICZNEJ? ROZWAŻASZ W PRZYSZŁOŚCI MOŻLIWOŚĆ ZDAWANIA DO SZKÓŁ TEATRALNYCH NA WYDZIAŁ DRAMATYCZNY ( AKTORSKI) TO SPRAWDŹ SWÓJ POTENCJAŁ.
- PRACA GRUPOWA – WERYFIKACJA MOŻLIWOŚCI I OGRANICZEŃ
DZIAŁANIA – WARSZTATY, PRÓBY, POKAZY.
WIEK OD 17 LAT

POZIOM II

DECYZJA O ZDAWANIU NA WYDZIAŁ DRAMATYCZNY ZOSTAŁA PODJĘTA I CHCESZ SIĘ PRZYGOTOWAĆ? ALBO MASZ ZA SOBĄ NIEUDANE EGZAMINY DO SZKÓŁ TEATRALNYCH, ALE NIE REZYGNUJESZ I PRÓBUJESZ DALEJ?
- PRACA INDYWIDUALNA – PRZYGOTOWANIE REPERTUARU – WYBÓR, ANALIZA, INTERPRETACJA TEKSTÓW - ZADANIA
WIEK OD 18 DO 22 LAT

POZIOM III

FORMA I KREACJA – WSPÓŁPRACA Z BYŁYMI UCZESTNIKAMI W TYM STUDENTAMI WYDZIAŁÓW DRAMATYCZNYCH. PROJEKTY (MAŁE FORMY)

 
CZEGO NIE ROBIMY…

- NIE TWORZYMY TEATRU W ROZUMIENIU ZESPOŁU I BUDOWY REPERTUARU
- NIE ROBIMY SPEKTAKLI, ALE PRACUJEMY NA MATERIALE DRAMATYCZNYM,
  KTÓRY WERYFIKUJEMY NA SCENIE W OBECNOŚCI WIDZÓW
- NIE BUDUJEMY POSTACI. SPRAWDZAMY INDYWIDUALNE MOŻLIWOŚCI 
  I DOSKONALIMY NARZĘDZA PRACY SCENICZNEJ
- NIE GRAMY, TYLKO DZIAŁAMY NA SCENIE W NARZUCONYCH OKOLICZNOŚCIACH


REASUMUJĄC

UCZYMY SIĘ MYŚLENIA TEATRALNEGO PRACUJĄC NAD SOBĄ. POBUDZAMY UMYSŁ I CIAŁO DO TWÓRCZEGO WYSIŁKU. TYLKO KONKRET, A RESZTA SIĘ RODZI ” TU I TERAZ”

UWAŻAM, ŻE NIE KAŻDY MOŻE BYĆ AKTOREM. DO ZAWODU DROGA DALEKA I BARDZO WYBOISTA. JEDNAK KAŻDY MOŻE PRACOWAĆ NAD SOBĄ. A WIADOMO, ŻE JAK MASZ CEL, TO MASZ MOTYWACJĘ I WYDAJNOŚĆ WZRASTA...

ŻEBY DOSTAĆ SIĘ DO SZKOŁY TEATRALNEJ TRZEBA WYKONAĆ PRACĘ, KTÓRA MOŻE NIE PRZYNIENIE OCZEKIWANEGO REZULTATU, BO NA SUKCES SKŁADA SIĘ WIELE CZYNNIKÓW, ALE LEPIEJ SPRÓBOWAĆ, NIŻ POTEM ŻAŁOWAĆ...

SCENA JEST „BEZPIECZNYM” MIEJSCEM, ŻEBY NAUCZYĆ SIĘ LATAĆ I SPADAĆ. WZLOTY SĄ RADOSNE A UPADKI BOLESNE... ALE KTO POWIEDZIAŁ, ŻE BĘDZIE ŁATWO?  TO, CO NIE KOSZTUJE, JAK PODKREŚLA - KRZYSZTOF MAJCHRZAK – JEST NIC NIEWARTE…

ZAPRASZAMY DO PRACY!


OPŁATA MIESZIĘCZNA:

GRUPOWE – 100 PLN
INDYWIDUALNE – 80 PLN

SPOTKANIA - TERMINY:
CZWARTEK 16.00 – 21.00
SOBOTA 9.00 – 14.00
NIEDZIELA – 9.00 – 17.00

 

 

                            

                            

                            

***

PRACOWALI... TOWARZYSZYŁO IM SZCZĘŚCIE I... SIĘ DOSTALI:

Michał Bieliński PWSFTviT - Łódź (3 sezony)
Grażyna Kopeć Akademia Teatralna - Warszawa (3 sezony)
Filip Milczarski Akademia Teatralna - Warszawa (2 sezony)
Anna Gzyra Akademia Teatralna - Warszawa (2 sezony)
Magdalena Kozińska Akademia Sztuk Teatralnych - Kraków (2 sezony)
Sonia Roszczuk PWST - Wrocław (3 sezony)
Katarzyna Wolak PWST - Wrocław (1 sezon)
Irena Melcer Akademia Teatralna- Warszawa (1 sezon)
Monika Moss PWSFTviT - Łódź (2 sezony)
Hanna Korzeniowska Akad. Muz. Wydz. wokalno-aktorski w Łodzi (2 sez.)
Daniel Skrzypczak Akad. Teatr. Wydz. lalk. w Białymstoku (3 sez.)
Patryk Wereszczyński Akad. Teatr. Wydz. lalk. w Białymstoku (2 sez.)
Sara Bocheńska Akad. Szt. Teatr. Wydz. teatru tańca w Bytomiu (2 sez.)
Ewa Kunert Actor’s Temple  Londyn  (7 sezonów)
Greta Burzyńska Akademia Teatralna Wydz. lalk. w Białymstoku (2 sez.)
Anna Jastrzębska Akademia Sztuk Teatralnych Kraków (1 sezony)
Magdalena Witczak Akademia Teatralna Wydz. lalk. w Białymstoku (1 sez.)
Ewelina Ruszkin Bath Spa University Wydz. Dramatyczny (2 sezony)
Radek Walenda Akademia Sztuk Teatralnych - Kraków (1 sezon)
Martyna Dwojak Akademia Muz. Wydz. wokal. - aktor. w Gdańsku (4 sez.)
Grażyna Sobocińska Akademia Sztuk Teatralnych - Kraków (2 sezony)
Aleksandra Monkiewicz Akad. Muz. Wydz. wokal. – aktor. w Gdańsku (1 sez.)


***

DZIAŁANIA SCENICZNE - REALIZACJE:

2000:
"Dzieciarnia” Inspirowane opowiadaniem A. Czechowa

2001:
"Komedia pomyłek” Inspirowane opowiadaniem F. Dostojewskiego " Paskudna historia"

2002:
"Interes"  Mała forma sceniczna - scenariusz i reż. Zuzanna Górniaszek.

2003:
"Dyplomacja na podwórku"  Inspirowane opowiadaniem A. Czechowa „Dyplomata"

2004:
"Swaty”  Na motywach komedii M. Gogola "Ożenek"

2005:
"Opowieść o trzech"  Inspirowane dramatem A. Czechowa "Trzy siostry"

2006:
"Wiele hałasu o list"  Inspirowane komedią M. Gogola "Rewizor"

2007:
"Atairaw Kinteimap" Inspirowane opowiadaniem M. Gogola "Pamiętnik wariata"
"Improwizacja”  Monolog Ewy Kunert – scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2008:
Co tu teraz robić, co robić"  scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2009:
"Sama z nią, czyli bez niej do niej" Adaptacja jednoaktówki A. Strindberg "Silniejsza"
"Szereg drobnych wypadków na drodze do szczęścia Włodzimierza Iwanowicza" Na motywach "Oświadczyn" A. Czechowa

2010:
"Hula sobie wiatr po domu, czyli poskromienie małej złośnicy" Na motywach bajek A. Puszkina

"Gubić czas" Monodram Ewy Kunert - scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek, Ewa Kunert

2011:
"Желание"  Praca sceniczna inspirowana dramatem A. Czechowa "Trzy siostry"

2012:
"Przez"  Monolog Ewy Kunert.  Pomysł i realizacja Zuzanna Górniaszek, Ewa Kunert.
"Droga przez mękę" scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek
"Soul Pain - ting"
  Autorski projekt sceniczny Filipa Milczarskiego.

"Apetyt"  Impresja sceniczna - scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2013:
поезд Impresja sceniczna inspirowana opowiadaniem W. Jerofiejewa „Moskwa – Pietuszki”

2014:
„Kandydatki”  Na motywach komedii M. Gogola „Ożenek” scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek.
"Tyle radości"
 Monolog Katarzyny Kurkiewicz. Na motywach opowiadania B. Hrabala „ Wesela w domu ” scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2015:
„Kto jest bez winy…” Na motywach " Paskudnej historii" F. Dostojewskiego.
„Prosto. Pewnie. Ożywczo.” Monolog w wykonaniu Patryka Wereszczyńskiego - scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2016:
„Rozpłatnica” Monolog w wykonaniu Grety Burzyńskiej - scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek

2017:
„Robimy Czechowa”  Inspirowane jednoaktówką A. Czechowa „ Oświadczyny” 
„Role w duecie”  Inspirowane dramatem W. Gibsona "Dwoje na huśtawce" ( cz.I)

2018:
„Nie ma jak w domu”  Na motywach jednoaktówki L. Fletcher „Pomyłka, proszę się rozłączyć” i dramatu C. Hayes „Utarczki”

2019:
„Role w duecie” Projekt sceniczny we współpracy ze studentami Akademii Teatralnej ( cz. II)
„Nie ma człowieka” Monolog w wykonaniu Katarzyny Karczewskiej - scenariusz i reżyseria Zuzanna Górniaszek